کاشت درخت گردو در پاییز

بهترین فصل کاشت گردو در پاییز است چون ریشه گیاهان به هوای خنک نیاز دارند. همچنین در فصل پاییز و زمستان بارندگی زیاد است و نیاز آبی گیاهان که در اوایل کاشت بسیار زیاد است، برطرف می‌شود.

نحوه کاشت گردو

نحوه کاشت درخت گردو به این شکل است که یک شب قبل از کاشت نهال، باید آن ها را در آب قرار داده تا به اندازه کافی عملیات آبگیری توسط ریشه ها صورت پذیرد.
به ریشه ها خوب نگاه کنید. اگر قسمتی از آن صدمه دیده، آن را با قیچی جدا و هرس کنید. توجه داشته اشید که ریشه ها هنگام تهیه سالم و سلامت باشند.
فاصله کاشت نهال را ۶×۶ در نظر بگیرید و عمق چاله ها رو ۶۰ سانت و عرض چاله ها رو ۶۰ سانت بزنید.

نهال گردو

نکته بسیار مهم در کاشت نهال گردو این است که ریشه های نهال نباید در معرض نور و هوا بگیرند، اگر زمان بیشتری برای عملیات چاله نیاز دارید، حتما حواستان به این نکته درباره ریشه ها باشد. برای جلوگیری از قرارگیری ریشه با نور و هوا، دور آنها را با کیسه پلاستیکی سیاه پوشانده یا بصور موقت در درون خاک یا ماسه قرار دهید.

ته چاله یک بیل کود پهن کهنه با خاک قاطی کنید و نهال را وسط چاله گذاشته و چاله را پر از خاک کنید و یک سطل آب برای هر نهال بریزید. در این مرحله کود شیمیایی و … نزنید.

دقیقا اوایل فصل بهار، از سر نهال ۲۰ سانت با قیچی بزنید و سپس با چسب باغبانی بپوشانید. به این فکر نباشید که نهال کوچک می شود بلکه به فکر رشد خوب اندام های رویشی نهال باشید.از اوایل فروردین ماه تا اواخر اردیبهشت ماه هر

دوازده روز یک بار و از اواخر اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور ماه هر هفته یک بار آبیاری کنید. دقت کنید هر نهالی که کاشته می شود، سال اول و دوم به خوبی آن را آبیاری کنید.

اگر فضایی که در آن کاشت نهال را آغاز کرده اید در معرض بادهای فراوان و سنگین است، در کنار نهال خود، چوب یا چوب هایی را در زمین فرو برده و آن را به نهال خود ببندید.

این عمل باعث می شود که بادهای شدید، به نهال آسیب نرسانند، گاهی ممکن است تا چند سال این چوب ها، به نهال ها بسته بمانند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *