به گزارش فودکلینیک؛
بازار جهانی تنقلات خوشمزه از ۹۴.۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۵ به ۱۳۸.۲
میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رشد خواهد کرد. در واقع رشد سالانه بازار این
مواد غذایی ۷.۹ درصد خواهد بود.
 بر اساس گزارش Canadean، بیشترین رشد بازار
این محصولات در کشورهای در حال توسعه در آسیا-اقیانوسیه (۱۳.۷ درصد) و
مناطق اروپای شرقی (۷.۳ درصد) خواهد بود. در حالی که رشد سالیانه این مواد
در مناطق آمریکای لاتین کمتر بوده و حدود ۳.۲ درصد خواهد بود.

خانم راشمی ماهاجان، آنالیست کمپانی تحقیقات کانادین، عنوان می کند که
افزایش سطوح شهر نشینی و سبک زندگی پر مشغله اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر
عادات غذایی مصرف کنندگان هستند که باعث شده تا وعده های غذایی اصلی با
تنقلات سبک تر و با مصرف راحت تر جایگزین شوند. بنابراین تقاضا برای تنقلات
در دنیا در حال افزایش است.

بنابراین، فرصت های زیادی در این زمینه در اختیار کشورهای در حال توسعه ای
است که میزان مصرف تنقلات در مردم آن ها کمتراست مانند چین با
مصرف سرانه سالانه ۰.۸ کیلوگرم در سال ۲۰۱۵ و هند (یک کیلوگرم) در مقایسه
با کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا که مصرف سرانه تنقلات آن بالا هستند. برای مثال در آمریکا هر فرد در سال ۹.۵ کیلوگرم و در بریتانیا هر
فرد سالیانه ۷ کیلوگرم تنقلات مصرف می کند.

تحلیل گران شرکت کانادین، عنوان می نمایند که انتخاب تنقلات در هر منطقه ای
دارای معیارهای خاصی می باشد با این حال به نظر می رسد که کم کم مصرف
کنندگان این مواد را بر اساس ارزش تغذیه ای
و کیفیتشان انتخاب خواهند نمود. برای مثال مصرف کنندگان کشورهایی مانند
برزیل، چین و هند، بیشتر تنقلات را بر اساس ارزش ها و تجربه مصرف می کنند.

این تحلیل گران بیان می کنند که علی رغم وجود تفاوت های سلیقه ای در ارتباط
با انتخاب و مصرف تنقلات در مناطق مختلف جهان، نوآوری در طعم، یک فاکتور
جهانی است. زیرا همه ی مصرف کنندگان با هر سنی در سرتاسر جهان به دنبال
تجربه طعم های جدید هستند. برخی از این نوآوری ها عبارتند از: اسنک های
ذرت با عطر و  طعم تند و ترش در آفریقای جنوبی، پاپ کرن توت فرنگی در
بریتانیا و چیپس سیب زمینی شکلاتی در فرانسه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.